Interaktivní sbírka a správce úloh

Kolegové, ještě jsem zapracoval na prototypu systému pro interaktivní sbírku řešených úloh. Nyní má již všechny hlavní funkce. Jako ukázku dávám seznam úloh na téma “Rovnováha na páce”, které jsem ověřil se svými studenty sekundy (odkaz výše). Pro učitele je klíčová funkce “Do Košíku“, která umožňuje sestavit vlastní mix úloh a dál s ním pracovat. Pokud máte návrhy na zlepšení či jiné poznámky, napište mi prosím. Pokud by se někdo rád podílel na rozvoji sbírky, dejte prosím vědět.

Co taková sbírka umožňuje?

  • Úlohy můžete vyhledávat podle témat a filtrovat je podle různých dalších kritérií, jako je např. obtížnost či klíčová slova.
  • Úlohy umožňují zadat a zkontrolovat výsledek přímo zde na stránce (dobré pro studenty).
  • Tlačítky je možné rozbalit řešení úlohy nebo nápovědu.
  • Úlohy můžete přidávat do Košíku (dobré pro učitele). Není nutné žádné přihlášení.
  • V horním menu můžete Košík otevřít a úlohy v něm libovolně seřadit.
  • Poté můžete tento košík úloh zobrazovat různými způsoby, tisknout, nebo poslat odkaz studentům.
  • Adresa stránky, která zobrazuje košík úloh, je jednoznačná. Můžete si ji někam uložit a kdykoli se k ní vrátit.
  • Košík úloh je možné zobrazit v takovém režimu, aby šel dobře tisknout či vykopírovat do Wordu.
  • Košík úloh je možné exportovat pro Quizizz.
  • Pokud máte učitelský účet, můžete jednotlivé úlohy přidávat do seznamů a s těmito seznamy dále pracovat, např. je tisknout nebo poslat studentům odkaz.
  • Pokud máte editorský účet, můžete vytvářet a přidávat svoje vlastní úlohy.

V čem je to lepší než jiné nástroje?

  • Oproti klasickým sbírkám zde učitel může snadno vytvořit pracovní list (interaktivní či tištěný) na pár kliknutí. Jedná se o správce úloh, nikoli jen o sbírku. Učiteli to potenciálně může ušetřit spoustu času.
  • Oproti klasickým sbírkám zde student může zadat řešení a nechat si ho zkontrolovat. Dobré pro samostudium.
  • Ostatní nástroje pro správu úloh a cvičení (umimeto, quizizz,…) jsou komerční a neumožňují snadné kopírování a exporty jinam, či přizpůsobení zdrojového kódu pro specifické potřeby vyučujících fyziky.
  • Chystám se tento systém integrovat s mými výukovými videi – k videu mohu dát odkaz na seznam úloh k procvičení.

Aniž bych se chtěl nějak chválit, tak nevím o žádném lepším srovnatelném systému(:
Problém samozřejmě je, že v databázi je zatím pouze ~150 úloh. Aby to celé bylo smysluplné, muselo by tam být pokryto nějaké velké souvislé téma, což by vyžadovalo dalších minimálně několik set úloh. Postupně si databázi budu plnit úlohami pro vlastní potřebu a třeba to někdy přesáhne kritické množství.

Tato technologie už je 20 let stará a škoda, že něco podobného nebylo na světě daleko dříve. Nyní už celé vzdělávání půjde v důsledku AI už těžko předvídatelnou vlastní cestou.

Leave a Reply